در دانستنی های کانادا امروز پرشین برد درباره پروژه ساخت قطار سریع السیر ونکوور_سیاتل ،مورد بررسی قرار می دهیم.پروژه ساخت قطار سریع السیر ونکوور_سیاتل با یک خط ریلی مسافری پرسرعت، 300000 دلار کانادا دیگر از دولت استانی بریتیش کلمبیا برای کمک به اجرای مرحله بعدی برنامه ریزی پروژه دریافت می کند.این امر کل هزینههای دولت استانی را برای مطالعه راهآهن سریعالسیر به تقریباً 1 میلیون دلار کانادا میرساند، زیرا این کشور همچنین 300،000 دلار کانادا را برای دو مطالعه قبل از همهگیری هزینه کرده است.
دولت ایالت واشنگتن قبلاً به 5.3 میلیون دلار کانادا برای کمک به مطالعه و برنامهریزی این ابتکار اجازه داده است و 197 میلیون دلار کانادا را برای تأمین بودجه فدرال ایالات متحده کنار گذاشته است.
این کار توسط وزارت حمل و نقل ایالت واشنگتن، با مشارکت دولت های بریتیش کلمبیا و اورگان و سایر آژانس های منطقه ای و محلی هدایت می شود.اکثریت قریب به اتفاق مسیر پیشنهادی راهآهن سریعالسیر در داخل ایالت واشنگتن اجرا میشود، تنها با تهاجمات جزئی از شمال به بریتیش کلمبیا و از جنوب به اورگان برای رسیدن به مترو ونکوور و پورتلند.
قطارهایی که با سرعت فوق العاده بالا تا 400 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند به طور بالقوه می توانند زمان سفر یک ساعت یا کمتر بین مترو ونکوور و سیاتل را فراهم کنند.همچنین در طول مسیر در مقاصدی مانند بلینگهام و اورت توقف هایی وجود دارد. Surrey به طور بالقوه می تواند به عنوان شمالی ترین پایانه خط ایستگاه مترو ونکوور عمل کند.اگر قرار بود این خط تا سال 2035 ساخته شود، پس از افتتاح، سالانه 2.1 میلیون مسافر خواهد دید و تا سال 2055 تعداد سواران به 3.3 میلیون نفر در سال افزایش می یابد.
جان هورگان نخست وزیر بریتیش کلمبیا در بیانیه ای گفت: بهبود اتصال حمل و نقل در سراسر شمال غرب اقیانوس آرام بخش مهمی از کار ما برای ساختن آینده ای قوی تر و پایدارتر برای مردم دو طرف مرزمان است.این پیشنهاد پتانسیل کاهش قابل توجه زمان حمل و نقل بین سیاتل و ونکوور را دارد – فرصتهای جدیدی برای رشد اقتصادی پاک، ایجاد شغل و گردشگری در سراسر منطقه ارائه میکند.به همین دلیل است که دولت ما مفتخر است که در مرحله بعدی مطالعه راه آهن سریعالسیر سرمایهگذاری میکند.»