Search

شراکت در کسـب و کـار

"راه های پیدا کردن بیزینس مناسب برای خرید"

آیا می خواهید یک بیزینس بخرید اما نمی دانید از کجا شروع کنید یا چگونه یک معامله خوب را پیدا کنید؟ پیدا کردن بیزینس مناسب اغلب پیچیده ترین مرحله ی خرید یک تجارت است.
خرید یک بیزینس به نظر ساده اما پیچیده است و لازم است که ریسک های موجود ارزیابی شود.
این نکات را دنبال کنید تا قدم به قدم شما را به سمت یک معامله موفق راهنمایی کند.

در این بخش تلاش میکنیم که با معرفی کسب و کار های هموطنان عزیزمون در کانادا هم از صاحبین این کسب و کار ها حمایت کنیم و همچنین در پیدا کردن کاری مناسب با محیطی آرام تر به هموطنانمون در داخل و خارج از کانادا کمک کنیم.

گامهای اجرایی خرید یک بیزینس

اخذ تصمیم در این خصوص باید در ابتدای اقدام به خرید و یا سرمایه گذاری در بیزینس انجام شود

با توجه به موارد بالا، یک بیزینس میتواند صنعت مورد نیاز خود را تعین کند و گامهای اجرائی سرمایه گذاری خود را آغاز کند.
باید برسی شود که هنگام فروش سرمایه‌گذاری،آیا خریداری وجود خواهد داشت یا خیر؟

صاحبان بیزینس هایی که تمایل به واگذاری بیزینس خود دارند، باصدای بلند انرا اعلام نمیکنند.
پلتفرم موجود در پرشین بُرد این امکان را برای شما فراهم خواهد نمود که‌بتوانید بیزینس مورد نظر خود را انتخاب نمائید.
یک استراتژی تجاری مشخص به شما کمک می کند تا قبل از اقدام، جستجوی خود برای یک هدف و بالقوه، یک برنامه خرید قوی داشته باشید.
” از شبکه ارتباطی خود استفاده کنید “
پیدا کردن یک بیزینس برای فروش کار آسانی نیست.اینجاست که شبکه مخاطبین و ارتباطات شما می تواند دارایی ارزشمندی باشد.
پلتفرم موجود در پرشین برد این امکان را برای شما فراهم خواهد نمود که بتواند بیزینس مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
طرح خود را با افرادی که به آنها اعتماد دارید به اشتراک بگذارید: خانواده، دوستان، همکاران سابق محل کار یا مدرسه، روابط تجاری و غیره. آنها می توانند ارتباطات و سرنخ های مفیدی را در اختیار شما قرار دهند.
با کارآفرینانی که قبلا خرید کرده اند صحبت کنید و از تجربیات آنها بیاموزید. آنها می توانند منابع مناسبی را به شما معرفی کنند.

نحوه یافتن کسب و کار برای خرید با کمک کارگزار
در حالی که آنها اغلب توسط فروشنده یک شرکت استخدام می شوند، یک کارگزار می تواند توسط خریدار احتمالی نیز استخدام شود تا یک جستجوی بسیار هدفمند برای بیزینس هایی که معیارهای کار شما را برآورده می کنند انجام دهد. در اینجا نحوه کار با یک کارگزار آورده شده است.
شبکه مخاطبین خود را جستجو کنید
اولین قدم شما باید جستجوی شبکه مخاطبین خود (مانند مخاطبین صنعت، حسابداران، وکلا، اعضای هیئت مشاوران، گروه های تجاری) باشد تا نام کارگزاران تجاری با تجربه و معتبری را که با خریداران کار می کنند، بیابید. (برخی فقط با فروشندگان کار می کنند.)
وب سایت های کارگزار را بررسی کنید
برای بررسی تخصص آنها به وب سایت های کارگزاران احتمالی نگاه کنید. اگر کارگزار به عنوان یک واسطه تجاری معتبر معرفی شود، نشانه خوبی است، اما بسیاری از کارگزاران ماهر این گواهی را ندارند. همچنین می توانید فهرستی از بیزینس های برای فروش را در وب سایت های بسیاری از کارگزاران بیابید. اینها شرکت هایی هستند که صاحبان آنها کارگزاری را برای یافتن خریدار استخدام کرده اند. اگر شرکتی را پیدا کردید که به کار آن علاقه مند شدید، می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارگزار تماس بگیرید. اگر معامله ای منعقد شود، فروشنده کارمزد کارگزار را می پردازد که معمولاً درصدی از قیمت فروش است. (به عنوان مثال، کارمزد ممکن است 1 تا 2 درصد برای قیمت تراکنش در محدوده 1 میلیون دلار تا 2 میلیون دلار باشد، اما در معاملات بزرگتر بسیار کمتر است.)
جستجوی غیرفعال انجام دهید
همچنین می‌توانید با کارگزاران تماس بگیرید تا بخواهید در آنچه که جستجوی غیرفعال نامیده می‌شود، شرکت کنید. این لیستی از خریداران احتمالی است که بسیاری از کارگزاران برای ارتباط آنها با فروشندگان نگهداری می کنند. هیچ کارمزدی برای گنجاندن در چنین لیستی وجود ندارد، و اگر در نهایت خریدی انجام دهید، فروشنده هزینه کارگزار را می پردازد. آماندا رئال، یک واسطه تجاری معتبر در ونکوور و رئیس بخش کانادایی انجمن بین المللی کارگزاران تجاری، می گوید در غیاب یک تعامل انحصاری، همکاری با چندین کارگزاری برای قرار گرفتن در لیست خریداران آنها می تواند ایده خوبی باشد. . او می‌گوید: "شما باید به دنبال یک کارگزار معتبر باشید تا فرصت شما برای یافتن کسب‌وکار مناسب را افزایش دهد. " برای اینکه در جستجوی غیرفعال قرار بگیرید، معمولاً از شما خواسته می‌شود که در مورد خودتان به کارگزار بگویید و معیارهای دقیقی را در مورد نوع بیزینسی که به دنبال آن هستید به او بدهید - به عنوان مثال. (صنعت و منطقه جغرافیایی، بودجه شما، حداقل فروش ناخالص و جریان نقدی، تامین مالی مورد انتظار فروشنده، تجربه تجاری گذشته شما و غیره). همچنین ممکن است لازم باشد یک قرارداد محرمانه امضا کنید و یک بیانیه ظرفیت مالی ارائه دهید که نشان می دهد قصد خرید دارید.
جستجوی فعال انجام دهید
می توانید انتخاب کنید که یک کارگزار را برای انجام یک جستجوی فعال استخدام کنید. مجدداً، شما باید معیارهای خود را برای کسب فهرست کنید، یک بیانیه ظرفیت مالی ارائه دهید و یک قرارداد محرمانه امضا کنید. سپس کارگزار شرکت‌ها را در پایگاه‌های اطلاعاتی بیزینس غربال می‌کند تا مناسب‌ترین آنها را پیدا کند. این پایگاه‌های اطلاعاتی عمدتاً از شرکت‌های فعالی تشکیل شده‌اند که برای فروش فهرست نشده‌اند، بنابراین کارگزار با آنها تماس می‌گیرد تا ببیند آیا مالکان قصد فروش دارند یا خیر. اگر خریدار علاقه مند باشد، کارگزار می تواند ترتیبی دهد که اطلاعات دقیق تر و ارزیابی را دریافت کند. هزینه ارزش گذاری معمولاً با خریدار است، مگر اینکه فروشنده بخواهد نتایج را ببیند، در این صورت ممکن است هر دو طرف هزینه را تقسیم کنند. اگر معامله ای انجام شود، خریدار کارمزد کارگزار را می پردازد. علاوه بر این، خریدار معمولاً یک هزینه نگهداری و یک هزینه ماهانه برای زمان جستجوی خود به کارگزار می پردازد.
Previous slide
Next slide

چگونه کسب و کاری را که برای فروش است ارزیابی کنم؟

هنگامی که هدفی را پیدا کردید، باید تحقیقات عمیقی انجام دهید تا مطلع باشید که چه چیزی را خریداری می کنید و مطمئن شوید که بیش از حد پرداخت نمی کنید.

آیا می دانید چه چیزی می خرید؟

خرید برای یک شرکت مانند خرید هر چیز دیگری است: و باید مراقب باشید. هدف اکتساب می تواند چاپ کتاب یا رسیدگی به دعاوی و … باشد. سوابق مالی همیشه منعکس کننده واقعیت نیستند. بسیاری از کارآفرینان بعداً متوجه می شوند که برای شرکتی که خریده اند بیش از حد پول پرداخت کرده اند.
سرمایه‌گذاری در فرآیند بررسی دقیق باید قیمت منصفانه را تضمین کند. از آنجایی که ارزش یک بیزینس به طور معمول بر اساس چند برابر سود قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک (EBITDA) و نتایج هر گونه تعدیل است، فرآیند بررسی دقیق نیز به مذاکره در مورد قیمت خرید مناسب کمک خواهد کرد.

پیمایش به بالا