آیا تا به حال به یک شهر جدید سفر کرده اید و بلافاصله ساختمان ها، خیابان ها و جاذبه های نمادین را بشناسید؟ قطعا بله. اینها تنها برخی از راه هایی است که یک شهر می تواند برند خود را توسعه دهد و از طریق آن شناساسی شود. اگر کنجکاو هستید که بدانید برند تورنتو و ونکوور در برندهای شهری در جهان چیست در دانستنی های کانادا امروز همراه ما باشید.
مشاور ارزیابی برند Brand Finance با بررسی 20 کشور در سراسر جهان، نظرسنجی را از نزدیک به 15000 نفر انجام داد تا 100 شهر برتر جهان را رتبه بندی کند. این نظرسنجی ادراک عمومی از هر شهر را بر اساس مواردی مانند قابلیت زندگی، فرصتهای کسب و کار و سرمایهگذاری، فرهنگ و میراث، و تفریحات در فضای باز بررسی میکند.
همه این عوامل به آشنایی یک شهر کمک می کند و به برند آن اجازه می دهد تا به طور گسترده ای قابل تشخیص باشد. از بین 100 شهر، لندن با امتیاز 84.6 در رتبه اول قرار دارد.
در مورد کانادا، تورنتو در رتبه 12 و ونکوور در رتبه 25 برندهای شهری در جهان قرار دارد.
با توجه به فرصتهای تفریحی، تحصیلی و اجتماعی، ونکوور دارای امتیاز Brand Finance City Index 70.7 از 100 است، اگرچه رتبه هشتم را از نظر زیستپذیری و هفدهمین را برای باز بودن و خوشآمدگویی دارد. بر اساس این نظرسنجی، ونکوور به عنوان شهری فراگیر و پذیرنده تلقی می شود که پذیرای مردم با هر پیشینه ای است.
این نظرسنجی همچنین ماهیت بازنشستگی ونکوور را برجسته میکند که با کیفیت مراقبتهای بهداشتی و دسترسی این شهر برای سالمندان و افراد دارای معلولیت تعیین میشود.
در نهایت، Brand Finance یک برداشت عمومی مثبت از بازار کار محلی را نشان می دهد که در رتبه سیزدهم قرار دارد. اگرچه نرخ بیکاری ونکوور از میانگین ملی فراتر می رود، اما مشخص شد که این شهر دارای طیف وسیعی از فرصت ها در حوزه مراقبت های بهداشتی، فناوری و آموزش است. ونکوور متخصصان با کیفیت بالا را جذب و حفظ می کند، به خصوص که در کار از راه دور رتبه بالایی دارد.
بنابراین در مجموع، ونکوور به عنوان یک مرکز خوش منظره و منعطف در نظر گرفته میشود که بازدیدکنندگان و ساکنان را به طور یکسان تمایل بیشتری به خود نشان میدهد.
میتوانید در این لینک فهرست کامل برندهای شهرها را بررشی کنید .