برخی از دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی کانادا با کمبود ابزار اصلی برای آموزش تشریحی مواجه هستند: اجساد.با کاهش شدید کمکهای مالی از زمان شروع همهگیری، اولوسگون اویدله، استاد تدریس در دانشکده پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا، معتقد است که کمبود جسد مستقیماً بر کیفیت آموزش پزشکی برای دانشجویان بیشماری تأثیر میگذارد.من می دانم که سایر دانشکده های پزشکی از فناوری ها استفاده می کنند. اما دانش آموزان ما که از برنامه هایی با استفاده از جسد فارغ التحصیل شده اند به شما خواهند گفت که هیچ جایگزینی برای یادگیری با مدل واقعی وجود ندارد .
UBC می گوید هر سال بیش از 1000 دانشجو در برنامه های مختلف پزشکی در زمینه آناتومی با استفاده از جسد آموزش می بینند.قبل از همهگیری، دانشگاه 82 تا 100 جسد انسانی در سال دریافت میکرد، اما اکنون 50 درصد آن را دریافت میکنند.اگرچه شبیهسازیهای رایانهای پیشرفته که واقعیت مجازی و بازخورد اسکالپل شبیهسازی شده را ارائه میدهند در سراسر جهان مورد استفاده قرار میگیرند، اویدل گفت که جایگزینهای فنآوری نمیتوانند به طور موثری تجربه آموزشی آموزش را با بدن واقعی جایگزین کنند.
طبق یک مطالعه که در Computer Methods and Programs in Biomedicine منتشر شد، اثربخشی یک شبیهساز استخوان گیجگاهی واقعیت مجازی را برای آموزش آناتومی و جراحی ارزیابی کرد.نتایج نشان داد که کارآموزان هنگام آموزش روی جسد نسبت به برنامههایی که استفاده از جسد را شبیهسازی میکنند، دانش تشریحی بیشتری کسب میکنند، اما استخوان گیجگاهی واقعیت مجازی در جمجمه آموزش کلی رضایتبخشی را برای دستیاران پزشکی و دانشجویان فراهم میکند.