مشاغل حمل و نقل در کانادا یکی از پنج بخشی هستند که اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) از طریق قرعه کشی های رده بندی اکسپرس انتری در سال 2023 اولویت بندی کرده است.برای استفاده بهتر از مهاجرت برای رسیدگی به شکاف های بازار کار در صنایع خاص کانادا، دولت فدرال در این کشور در ژوئن امسال قرعه کشی های مبتنی بر دسته را علاوه بر موارد استاندارد از طریق سیستم مدیریت اپلیکیشن اکسپرس انتری آغاز کرد.
قرعه کشی های اکسپرس انتری «استاندارد» از نمرات سیستم رتبه بندی جامع (CRS) به عنوان روش اصلی تمایز و رتبه بندی نامزدها در برابر یکدیگر استفاده می کنند.
در همین حال، قرعهکشیهای دستهبندی، داوطلبانی را با تجربه کاری/مهارتهای خاص اولویتبندی میکنند.قرعه کشی های مبتنی بر دسته، برای سال 2023، برای کمک به مقابله با کمبود نیروی کار در پنج دسته شغلی خاص زیر در نظر گرفته شده است:
مراقبت های بهداشتی.
علوم، فناوری،
مهندسی و ریاضیات (STEM)؛
حمل و نقل؛ و
کشاورزی /مواد غذایی.
کانادا واقعاً به چند کارگر حمل و نقل نیاز دارد؟
در حالی که پیش بینی ها و ارقام گزارش شده بسته به منبع متفاوت است، Trucking HR Canada گزارش می دهد که “از اکنون تا سال 2025، کانادا باید سالانه بیش از 17000 راننده کامیون دیگر را استخدام کند.”
بار دیگر، حمل و نقل باری به عنوان تمرکز اصلی این مقاله انتخاب شده است – علیرغم اینکه فقط یکی از مشاغل زیر این دسته اکسپرس اینتری است – زیرا کمبود کامیون در کانادا شدیدترین نگرانی گزارش شده در زمینه صنعت حمل و نقل بزرگتر این کشور بوده است.
به طور کلی تر، داده های حمل و نقل کانادا ارقام زیر را در ماه مارس منتشر کرد که به «کمبود نیروی کار پیش بینی شده در بخش حمل و نقل» در 12 سال آینده اشاره دارد.
حمل و نقل (25000 تا 55600 تا 2023-2035)
هوانوردی (42000 تا 55000 تا 2025-2035)
دریایی (1000 تا 19000 تا 2031-2035)
راه آهن (4000 تا 2035)
در مجموع، داده های فوق همه یک چیز را نشان می دهد: کانادا در سال های آینده به هزاران کارگر جدید در مشاغل حمل و نقل نیاز دارد.