Search

هوش مصنوعی در کانادا چقدر سریع می تواند به قیمت کار شما تمام شود؟

هوش مصنوعی در کانادا چقدر سریع می تواند به قیمت کار شما تمام شود؟

هوش مصنوعی (AI) ممکن است زودتر از آنچه ما انتظار داریم، به سمت جابجایی نیروی کار کانادایی کار کند. یک داستان اخیر CBC از اواخر سپتامبر به این ایده اشاره دارد که اشتغال در بسیاری از بخش‌ها در سراسر کانادا ممکن است تحت تأثیر رشد هوش مصنوعی سریع‌تر از آنچه در ابتدا انتظار می‌رفت، باشد. بر این اساس، کارشناسان به نقل از CBC، می گویند: «نیاز فوری وجود دارد … برای شروع جدی گرفتن هوش مصنوعی. یاد بگیرید چگونه از آن استفاده کنید تا علیه شما استفاده نشود.»

به عنوان یک مثال، معاون علوم داده و تجزیه و تحلیل پیشرفته Unity Health تورنتو، دکتر محمد ممدانی، به صنعت مراقبت های بهداشتی برای بیان این نکته اشاره می کند. ممدانی می‌گوید، تیم هوش مصنوعی در Unity Health «الگوریتم‌هایی» دارد که «[به‌گونه‌ای] بیماران را [به نحوی که] تلاش انسان برای کارهای ساده را تا بیش از ۸۰ درصد کاهش داده است.» این کار باعث شده است که چنین کارهایی که معمولاً بین دو تا چهار ساعت در روز تلاش چندین نفر را می‌طلبند، در 15 دقیقه انجام دهند.

همزمان، مقاله CBC اشاره می کند که کانادا به وضوح از مزایای هوش مصنوعی در سطوح مختلف آگاه است. بنابراین، مدیریت هوش مصنوعی در سراسر این کشور نیاز به درک دقیق، همزمان و مزایا و معایب آن دارد.

هوش مصنوعی در محل کار: مزایا و معایب 

اگرچه فهرست مزایا و معایب مربوط به هوش مصنوعی در محیط کار گسترده است، در زیر چهار مزایا و معایب رایج هوش مصنوعی امروزی ذکر می‌شود.

مزایا 

کارایی/بهره وری: اتوماسیون هوش مصنوعی به ساده‌تر کردن وظایف ساده‌تر اجازه می‌دهد و به محیط‌های کاری این فرصت را می‌دهد تا توجه انسان را بر حوزه‌های مهم/پیچیده‌تر متمرکز کنند. 

تصمیم‌گیری: هوش مصنوعی می‌تواند داده‌ها را به شیوه‌ای کارآمدتر از آنچه انسان‌ها قادر به انجام آن هستند، تجزیه و تحلیل کند، و به محیط‌های کاری این امکان را می‌دهد تا الگوهای داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنند و تصمیمات آگاهانه‌تری را به طور مؤثرتری اتخاذ کنند.

تجربه مشتری: هوش مصنوعی در هسته بسیاری از ابزارهای برجسته مشتری مانند ربات‌های گفتگو و سایر ابزارهای پشتیبانی قرار دارد که همگی با پاسخ‌های سریع و مستقیم به سوالات فوری و کمک شبانه‌روزی، تجربه مشتری را افزایش می‌دهند. 

خطای انسانی: ابزارهای هوش مصنوعی در حالی که هنوز کامل نیستند، می‌توانند (با آموزش کافی) از خطاهایی که انسان‌ها ممکن است مرتکب شوند، اجتناب کنند. به عنوان مثال، از آنجایی که سیستم‌های هوش مصنوعی با استفاده از قوانین از پیش تعیین شده کار می‌کنند، احتمال کمتری دارد که خطاهایی را مرتکب شوند که ممکن است انسان با مجموعه‌ای از داده‌ها مستعد انجام آن باشد.

معایب

جابجایی شغلی: احتمالاً قوی ترین مشکل در مورد استفاده از هوش مصنوعی، جایگزینی بالقوه نیاز انسان برای مشاغل، مشاغل، نقش ها / وظایف خاص با اتوماسیون هوش مصنوعی است. 

اخلاق: استفاده از هوش مصنوعی نگرانی های زیادی را در مورد حفظ حریم خصوصی داده ها، سوگیری و شفافیت ایجاد می کند، به ویژه در مورد این نگرانی که هوش مصنوعی، به دلیل اتکا به داده های تاریخی، می تواند تعصبات نژادی و اجتماعی را از گذشته تا کنون تداوم بخشد. 

دقت: از آنجایی که هوش مصنوعی برای محافظت در برابر استفاده از داده ها و اطلاعات قدیمی همچنان به به روز رسانی های دوره ای نیاز دارد، این نگرانی وجود دارد که این سیستم ها گاهی اوقات دقیق ترین حقایق و به روز رسانی را ندارند.

هوش عاطفی: برخی وظایف و صنایع (به ویژه در مواجهه با مشتری)، مانند مراقبت های بهداشتی، می توانند به هوش هیجانی انسان محور نیاز داشته باشند که ذاتاً با استفاده از هوش مصنوعی فاقد آن است.

منبع خبر 

دانستنی های کانادا

جدیدترین مطالب

پیمایش به بالا