قوانین بانکی جدید در کانادا

قوانین بانکی جدید در کانادا

از ماه گذشته قوانین بانکی جدید برای حمایت بیشتر از مصرف کننده در سیستم بانکی کانادا به اجرا درآمد، اما برخی از فعالان می‌گویند قوانین و دستورالعمل‌های جدید تاثیر چندانی ندارند. داف کوناکر از دیده‌بان دموکراسی Democracy Watch که بر مسئولیت شرکتی نظارت دارد می‌گوید: «این تغییرات قانونی گام‌های بسیار کوچکی برای ارتقا هستند.

بیش از 60 تغییر در قانون بانکی کانادا به وجود آمده که شامل مواردی مانند زمان انتظار کوتاه‌تر برای حل و فصل شکایات، هشدارهای الکترونیکی در مورد کم بودن موجودی بانک و محدودیت‌هایی است که در صورت مفقود شدن یا دزدیده شدن کارت اعتباری فرد مسئول آن است.تغییرات قوانین ده سال است که در حال ایجاد است و حتی با وجود اینکه دولت کانادا قانونی را برای مدرن کردن قوانین جدید در سال 2018 تصویب کرد، اما سه سال و نیم بعد در 30 ژوئن 2022 اعمال شد.

اکنون باید به جای 90 روز، ظرف 56 روز به شکایات مشتریان رسیدگی شود.بانک‌ها باید مسئولیت کارت‌های اعتباری مفقود یا دزدیده شده را به 50 دلار محدود کنند و به مشتریان در صورت اضافه برداشت یا بیش از حد اعتبار خود هشدار دهند که ممکن است هزینه‌های اضافی برای آنها به همراه داشته باشد.

پس از شکایت‌هایی مبنی بر اینکه بانک ها خدمات و محصولات گران قیمت و غیر ضروری را به مشتریان خود عرضه می‌کنند، اکنون فقط می‌توانند محصولات و خدماتی را بفروشند که متناسب با نیازهای مشتریان خود باشد.بر اساس قوانین جدید، بانک‌ها همچنین باید یک برنامه افشاگرانه ایجاد کنند که به کارمندانشان اجازه می‌دهد تا مشکلاتی را که در غیر این صورت گزارش نمی‌شوند، آشکار کنند.

 

جدیدترین مطالب

پیمایش به بالا