پس از از دست دادن 200 هزار مشترک، سهام نتفلیکس 25 درصد کاهش می یابد.
کاهش شدید غیرمنتظره مشترکین باعث شده است نتفلیکس تغییراتی را که مدتهاست در برابر آن مقاومت کرده است را در سرویس های خود اعمال کند و این تغییرات شامل به حداقل رساندن اشتراک گذاری رمز عبور و ایجاد یک اشتراک کم هزینه که توسط تبلیغات پشتیبانی می شود،می باشد.
تغییرات احتمالی که اواخر روز سهشنبه اعلام شد برای کمک به نتفلیکس طراحی شدهاند تا ضرر مالی را دوباره به دست آورد.
از دلایل این اتفاق میتوان به لغو قرنطینههای ناشی از بیماری همهگیر که باعث تماشای زیاد میشد و رقبای سرسختی مانند اپل و والت دیزنی با سرویسهای پخش خود شروع به حذف مخاطبان گسترده آن کردهاند، اشاره کرد .
تعداد مشتریان نتفلیکس در طول سه ماهه ژانویه تا مارس 200000 مشترک کاهش یافت، اولین انقباض این سرویس از زمانی که شش سال پیش در اکثر نقاط جهان به جز چین در دسترس قرار گرفت.
همچنین این کاهش تا حدی ناشی از تصمیم نتفلیکس برای خروج از روسیه در اعتراض به جنگ علیه اوکراین بود که منجر به از دست دادن 700000 مشترک شد. نتفلیکس پیشبینی کرد که در سه ماههی آوریل تا ژوئن، ۲ میلیون مشترک دیگر را از دست بدهد.