فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر نوآوری، از همگرایی بخشهای خودرو و معدن کانادا برای جذب شرکتهای بیشتری به سمت کانادا خبر داد تا خودرو الکتریکی و باتریهایی که آنها را تغذیه میکنند، بسازند.طی هشت هفته گذشته، خودروسازان و شرکتهای باتریسازی بیش از 13 میلیارد دلار سرمایهگذاری جدید در حوزه تولید خودروهای الکتریکی در کانادا از جمله باتریها و اجزای آن، اتوبوسها و خودروهای الکتریکی اعلام کردند.
این اطلاعیهها شامل بازسازی یا گسترش کارخانههای خودروسازی است که قبلاً در کانادا وجود داشته است .شامپاین این هفته در ژاپن است و در آنجا با روسای چندین خودروسازی ژاپنی که در تولید کانادایی حضور ندارند، از جمله میتسوبیشی، نیسان و سوبارو ملاقات می کند.شامپاین میگوید هدف فروش این است که به این نکته اشاره کند که در دنیایی که مشکلات زنجیره تامین برای تولیدکنندگان دردسر بزرگی است، کانادا نیروی کار ماهر، مواد خام و ثباتی که میخواهند را دارد.
او میگوید که به شرکتها میگوید که «ثبات، پیشبینیپذیری، و حاکمیت قانون دارای تقاضای بالا و کمبود عرضه است».او میگوید در حالی که او با هوندا و تویوتا نیز ملاقات میکند، که هر دو در حال بازسازی کارخانههای کانادا هستند تا بتوانند خودروهای برقی بسازند، جلسات با دیگران متفاوت است.اگر با افرادی صحبت کنید که ردپای ثابتی در کانادا دارند، متفاوت است، زیرا آنها قبلاً سرمایه گذاری کرده اند.
8هم چنین افزود این سه چیز است که واقعاً سرمایهگذاریها را هدایت میکند: استعداد، اکوسیستم و منابع. و وقتی اینها را کنار هم بگذارید، کانادا به نوعی به تامین کننده منتخب تبدیل می شود.این سفر به دنبال سفر دیگری به اروپا در بهار است، جایی که شامپاین با تمام خودروسازان بزرگ آلمان، از جمله فولکس واگن، که مرتباً با تویوتا سفر می کند، ملاقات کرد تا ببیند کدام شرکت خودروسازی در جهان خواهد بود.