ارتباط بین اسکرول کردن و اضطراب و افسردگی در کودکان

زمان تماشای صفحه نمایش با تاخیر رشد در کودکان نوپا مرتبط است!

تحقیقات جدید کانادایی به ارتباط بین اسکرول کردن و اضطراب و افسردگی در کودکان اشاره می کند

کودکان کانادایی زمان زیادی را در صفحه نمایش خود می گذرانند و شواهد جدیدی وجود دارد که نشان می دهد تمام این اسکرول کردن  تأثیر منفی بر سلامت روان آنها دارد.مطالعه‌ای که تابستان امسال توسط کارکنان دانشگاه وسترن منتشر شد، نشان می‌دهد که ارتباط متوسطی بین کل زمان تماشای صفحه و آنچه که محققان «رفتارهای درونی‌سازی منفی» می‌نامند – نشانه‌های اضطراب و استرس در کودکان است.

به گفته محققان، ارتباط بین تماشای صفحه نمایش و اضطراب زمانی که والدین استرس بالایی دارند، قوی تر می شود.

این مطالعه رفتارهای بیش از 100 کودک کانادایی 6 تا 12 ساله را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و نشان داد که – به طور متوسط – کودکان حدود 4 ساعت در روز را با تلویزیون، تلفن هوشمند یا تبلت می گذرانند. این به طور قابل توجهی بالاتر از سطوح قبل از همه‌گیری است، و Duerden گفت که از زمان اوج خود در طول اولین دور قرنطینه COVID-19 کاهش زیادی نداشته است.

در کاربران واقعاً معمولی که از صفحه نمایش استفاده می‌کنند، کودکانی که دائماً تلفن خود را چک می‌کنند، این کار باعث فعال شدن مناطق مغزی درگیر در پاداش و همچنین تنبیه می‌شود.» زمانی که مغز واقعاً در حال رشد است، اعلان‌های دائمی دریافت می‌کنند و آنها – به ویژه برای نوجوانان – به پاداش‌ها بسیار حساس هستند.

منبع خبر 

اخبار کانادا

جدیدترین مطالب

پیمایش به بالا