در اخبار کانادا امروز درباره اجبار فروش خودروهای الکتریکی در کانادا از سال 2025 گزارشی تهیه کرده ایم. طبق مقررات جدیدی که وزیر محیط زیست استیون گیلبولت روز چهارشنبه پیشنهاد کرده است، یک پنجم خودروهای سواری، شاسی بلندها و کامیون های فروخته شده در کانادا در سال 2026 باید با برق کار کنند.
تا سال 2030، این دستور به 60 درصد از کل فروش خواهد رسید و تا سال 2035، هر وسیله نقلیه مسافربری فروخته شده در کانادا باید الکتریکی باشد.تولیدکنندگان یا واردکنندگانی که اهداف فروش را برآورده نمی کنند، ممکن است طبق قانون حفاظت از محیط زیست کانادا با مجازات هایی روبرو شوند.
کانادا هنوز تا رسیدن به اولین هدف در سال 2025 راه زیادی در پیش دارد.در شش ماهه اول سال جاری، فروش خودروهای الکتریکی در کانادا ، شامل خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی، تنها 7.2 درصد از ثبت نام خودروهای جدید را تشکیل میدهد. برای کل سال 2021، این نسبت 5.2 درصد بود.بر اساس پیش نویس مقررات، که به طور رسمی در 30 دسامبر منتشر می شود، دولت پیشنهاد می کند که فروش از طریق صدور اعتبار برای فروش خودرو انجام شود.
خودروهای تمام الکتریکی و کامیونها نسبت به نسخههای هیبریدی پلاگین ارزش اعتبار بیشتری دارند، اگرچه دولت اذعان میکند که احتمالاً خودروهای هیبریدی پلاگین در مناطق روستایی و شمالی مورد تقاضا باقی خواهند ماند.این مأموریت به وعده انتخاباتی سال 2021 لیبرال برمیگردد.
این اولین مجموعه اصلی مقرراتی است که از طرح کاهش انتشار گازهای گلخانه ای که دولت در ماه آوریل منتشر کرد، بیرون می آید.این طرح نقشه راه گسترده کانادا برای رسیدن به هدف خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در تمام بخش ها به سطحی در سال 2030 است که 40 تا 45 درصد کمتر از آنچه در سال 2005 بود، است.وسایل نقلیه مسافری نیمی از کل آلاینده های حمل و نقل جاده ای و حدود یک دهم کل آلاینده های کانادا را در تمام بخش ها تشکیل می دهند.